Kdyby firma nikde nesídlila, nemohla by dělat nic z toho, co firmy dělají. Protože by neměla zákazníky, kteří by v ní utráceli a pomáhali jí tak vytvářet její zisk, zřejmě by ani neplatila povinné odvody, které se platit musí, protože by ji nenašli ani příslušní úředníci, neměla by zaměstnance, protože by tito nevěděli, kam že mají do práce chodit…

firemní objekt

Prostě si musíme na rovinu říci, že žádná firma nemůže bez sídla být. A úřady také oficiálně vznik žádné firmy bez sídla neposvětí. A tak je právě nějaký objekt, ve kterém by podnik sídlil, jednou z úplně prvních záležitostí, které budoucí podnikatelé řeší. A otázku sídla své firmy pak neignorují ani ti, kdo už podnikají, ti pak proto, že usilují o firemní sídlo, které by je reprezentovalo nejlépe, jak to jenom jde. Protože sídlo, to není jenom kontaktní místo, to je i nějaká budova nebo prostor v ní, na základě nichž si dělá spousta zákazníků o podnicích svůj první a třeba nejen první obrázek. A i na dojmu, který vyvolávají, u firem záleží.

Soukromníci si tedy sídla pro své firmy pořizují. Musí tak činit. Jenže je to pro ně často docela složitá záležitost. Jak je nám všem dobře známo, stojí podnikatelské nemovitosti (vlastně stejně jako kterékoliv nemovitosti jiné) hromadu peněz, a to si leckdo nemůže dovolit zaplatit.

firemní budova

A jak potom podnikat, když někdo nemá ani na firemní sídlo, a to mu brání v založení jeho soukromého podniku? V tom případě se může hodit virtuální sídlo Ostrava. Protože to si nikdo z podnikatelů nekupuje, aby ho měl k dispozici. Tady se platí jenom za možnost využívat adresu cizího objektu, který dokáže na důstojném místě spolehlivě reprezentovat, tady se platí za nějaké ty základní poskytované služby, ale za nic víc. A proto je to cenově velice dostupné řešení.

Tady si může svoji firmu kdokoliv zaregistrovat a pak i provozovat. A to se často hodí, i když takové sídlo dotyčnému podnikateli nepatří.